2012. június 12., kedd

Betegségem története I.


Igen. A betegségem története. Sokan a gyógyulásuk történetét írják. Én még nem tartok ott, így marad a betegségem.
A blogomban megjelent írásaimmal és gondolataimmal szeretnék sokaknak segíteni, eligazodni. Remélem, hogy saját tapasztalataim segítenek abban, hogy az élet kanyargós ösvényein merre tovább. Leszögezem, hogy ezen tapasztalatok nem szentírások.

Hosszú utat jártam be eddig és még közel sem jutottam a végére. A gondolatokat nehéz szavakba önteni. Nem is fogok sokat erőlködni rajta:)
Magamról röviden annyit, hogy kb. 7-8 éve van magas vérnyomásom, majd kb. 5 évvel ezelőtt mélyvénás trombózisom volt, amiből a mai napig nem sikerült kilábalnom. Azaz a vérrög ott maradt több centi hosszan a vénámban. A trombózisom genetikai hajlam, 3 részről is, de van gyanú szerzett hajlamra is. Ilyenkor az élethosszig tartó vérhígító szedése nem, hogy javallt, hanem kötelező. Ennek ellenére a vérrögök jönnek-mennek a szervezetemben, mert még mindig hajlamos vagyok a rögösödésre. Pedig a gyógyszer által elért laborértékek a terápiás tartomány tetején van. Tehát ennek következtében a fizikai terhelés minimumra véve. Kevés séta (nem is bírom sokáig), semmi fahasítás, kerti munka vagy a gyerekkel focizni:(
A kímélő életmódnak köszönhetően a keringési rendszerben bekövetkező negatív változás következtében mind a koleszterin, mind a vér purin szintje magasabb volt a kelleténél és olykor a vércukor is problémát okozott. Pedig én vagyok azon kevesek egyike, akik a kórházi tartózkodás alatt, nulla mozgással, közel 100-105 kg-ról 87 kg-ra fogytam. Azaz másfél hónap alatt 12-13 kg-ot. Nem is rossz, mi?:) Nem sikerült mindent megoldanom étrend és életmód váltással, de vannak pozitív változások is.:)

Amikor még „fiatal” voltam és elpusztíthatatlan, ettem ittam (alkoholt csak nagy ritkán) mindent:) Nem is a kaja milyensége volt a lényeg, hanem az aktív, napi 14-16 óra meló mellett a rendszertelen étkezés, a nem megfelelő folyadék bevitele (cukros tea, szénsavas üdítő vagy szénsavas víz), a fáradtság ellen napi 4-6 kávé fogyasztása lassan megtette a hatását. Pedig a húsfélék közül már akkor is a csirkemell volt a favorit (pörköltként, rántott húsként, felvágottként). A zöldség fogyasztásom napi szinten 20-40dkg között mozgott már akkor is. Reggelihez 3-4 paradicsom és 2-3 paprika lazán elfogyott. A főzelékeket pörkölt nélkül, de sajnos kenyérrel ettem:) A pizzából is a 32 cm-es egyszemélyes volt számomra:) Vagy 2x32cm-es.
Az italaim nagy része viszont cukrozott és szénsavas volt. Téli időszakban 2-4 liter tea, magyarosan:) Azaz sok cukorral és citrommal ízesítve.
Rendszeresen ugyan nem mozogtam, de tavasztól-őszig a gyerekekkel kirándultunk vagy éppen a kertben szorgoskodtunk. Tehát azért volt hétvégenként fizikai aktivitás.

Jelenleg a vérnyomásom, a cukorszintem és a húgysavam normál értéken van. Ez nem csak a gyógyszereknek köszönhető, hanem az életmódomnak is, mert az utolsó laborleletem úgy készült, hogy előtte három-négy hónapon keresztül nem tudtam szedni a gyógyszereimet.


FONTOS! Ha valaki gyógyszeres kezelés alatt áll soha ne hagyja abba! Az orvos nem véletlenül javasolta! Minden ember más. Minden ember kórtörténete más. Ami egyiknél beválik, a másiknál nem biztos. A bevett klinikai eljárások alapján nekem már vagy élnem nem kellene, vagy már gyógyultnak kellene lennem.
(A gyógyszeres kezelésekről bővebben itt. - hamarosan)

Folytatás hamarosan.

Betegségem története II.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More