2012. szeptember 26., szerda

Egy

- Már elfáradt a kezem. Az utazás túl sokáig tartott. - közölte Nagyapa, a dobot a földre leeresztve

- Hol jártál Nagyapa? 
- Messze, kisunokám. 
- Mit láttál nagyapa? 
- Apádat és nővéredet. 
- Az, hogy lehet? Ők meghaltak. 
- A testük igen, de a szellemük itt él - és a kisfiú mellkasának közepére tette ujjait. - Itt és körülöttünk mindenütt. 

- Nagyapa. Itt nincs más csak fák meg kövek. 
- Nézz csak oda - és egy hatalmas nyírre mutat - Mondd mit látsz? 
- Hát egy fát. 
- És mije van annak a fának? 
- Ágai. 
- És még? 
- Levelek. 
- És még? 
- Virágai - mondja az unoka, némi töprengés után. 
- Látod? - feleli az öreg - Annak a fának ágai, levelei és virágai vannak. Mégsem ágnak, levélnek és virágnak hívjuk, hanem fának. Mert ő egy, úgy ahogy apád és nővéred is egy. Egy velünk, a fával, a kővel. Mindennel ami körülvesz kisunokám. 
Most pedig rakj a tűzre, mert kezd hideg lenni és kezdenek sajogni a csontjaim. 
Hosszú órák telnek el. Csak a tűz pattogását hallani és az erdei állatok neszezését. 
- Nagyapa? - töri meg a csendet az unoka 
- Mondjad. 
- Azért doboltál, hogy beszélj velük? 
- Nem. Azért doboltam, mert a dob segít összeolvadni a természettel. Segít, hogy érezzem a föld lüktetését, hogy emlékezzek, hogy én is ő vagyok, ő meg én és így láthatom azt amit látnom kell. 
- Dobolsz még ma este Nagyapa? Veled mehetek én is? 
- Igen unokám. Dobolok és te is velem jössz. 
A farkas felvonyít. A hold már magasan jár. Az erdő mélyén egy dob hangja szól. Az utazás megkezdődött. 

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More