2013. április 26., péntek

A csalán gyógyhatása

Sokan már tudjak, sokan még nem, a csalán egy nagyon jó gyógynövény. Sok helyen, sok mindent írnak róla, amit én is bemásolok majd ide. Ez a bejegyzés nem azért készül, hogy legyen egy ezeregyedik, ugyanolyan bejegyzés erről a hasznos növényről. Egyszerűen a gyakorlati tapasztalatomat szeretném megosztani, ahogy a Kövér Porcsinnal is tettem. Szerencsémre ez a növény a kertünkben nagy mennyiségben nő, így bőven volt lehetőségem kipróbálni.
Elsődlegesen a legáltalánosabb formában használom. Szárítva, főzetet készítek belőle és egyéb gyógyhatású növényekkel keverve fogyasztom. Ami hatás megfigyelhető ilyenkor: a magas vérnyomás csökkenése, koleszterin szint csökkenése, vízhajtó hatású, frissítő és télen, megfázás vagy egyéb betegség esetén segíti az immunrendszert. A forrázat alkalmas még az ízületi fájdalmak csökkentésére is. Ezzel el is érkeztem a másodlagos felhasználására. Ízületi bántalmak, fájdalmak esetén, a friss csalán levelével az érintett testrész bedörzsölése. Ez sokaknak fájdalmas. Én szívesen vállalom ezt a kellemetlenséget és már kellemes számomra, mert az erős, gyulladásos fájdalmat azonnal enyhíti. Folyamatos alkalmazásnál, jelentős javulás érhető el. Azért nem írom a teljes gyógyulást, mert minden ember, emberi test más. Mindenkinek más dózis, időtartam használ. Jelenleg, a lustaságom miatt még nem jutottam el oda, hogy napi rendszerességgel alkalmazzam, de ez a kevés alkalom is hatásos. Akinek kedve van hozzá, érdemes kipróbálnia.
Milyen ízületi fájdalomnál, melyik módszer? A sajgó ízületi fájdalomnál a főzet, az erősen gyulladtnál, amikor már a ruhával való érintkezés is fáj, akkor pedig a főzet és a külső alkalmazása együttesen.


Csalán -

Csalán - wikipédia

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More